Składy zespołów na sezon 2013

Przed Wami kolejna odsłona kolumny “Wasz blog”, czyli wpis nadesłany przez jednego z czytelników bloga. Poniżej znajdziecie bardzo spójną analizę tego, co może wydarzyć się w najbliższych miesiącach na rynku transferowym. Autorem wpisu jest czytelnik podpisujący się w komentarzach imieniem Grzesiek.

Lista startowa na sezon 2013

Lista startowa na sezon 2013, znajdująca się obok jest pesymistyczna jak i optymistyczna, dlatego żeby się sprawdziła musimy założyć że:

– Żaden team nie zerwie ani nie wykupi kontraktu zawodnika.

– Ferrari kierowcę numer 2 wybierze ze swojej akademii, ale takiego, który ma doświadczenie w F1 jak i z oponami Pirelli, a zwolni Massę, gdyż nie wybrali opcji przedłużenia umowy.

– Lewis Hamilton nie dogada się z zespołem co do sprawy pucharów i przejdzie do Lotusa, ponieważ zespół w tym roku zaskoczył bardzo pozytywnie i Hamilton widzi, że stajnia z Enstone ma wielki potencjał (jedyne wolne miejsce w czołówce). Musimy przyjąć, że zamieni się miejscami z Romainem, jednak druga opcja którą trzeba brać pod uwagę to pozostawienie takiego samego składu jak w tym sezonie… ponieważ Lewisowi wszyscy doradzają pozostanie z McLarenem, a sytuacja z pucharami to wywarcie na zespole jak najlepszego wynagrodzenia.

– Michael Schumacher po 3 latach startów z Mercedesem raz na zawsze odejdzie z Formuły 1, wiek i potencjał (a raczej brak) Mercedesa jest niezbyt korzystny dla Michaela…

– Kamui zostanie zwolniony z Saubera, ponieważ nie pokazuje nic co mogłoby uszczęśliwić zespół, przegrywa batalie z Perezem. Massa znajdzie miejsce w Sauberze, również Jaime Alguersuari, ponieważ obaj chcą jeździć i zdobywać punkty, Sauber to najlepsza oferta, a sam Peter Sauber mówił, że może nie zatrzymać obecnych kierowców.

– Pastor Maldonado straci miejsce w F1, ponieważ obecny prezydent Wenezueli przegra jesiennie wybory, co wiąże się z brakiem pieniędzy od PVDSA… (wersja pesymistyczna choć bardzo realna)

– Według Franza Tosta skład Toro Rosso jest dobry i wykonuje swoją pracę jak należy.. a kierowcy z akademii RBR są tak czy inaczej za młodzi, nie wierze że po zwolnieniu Sebastiena – jeszcze raz by wrócił.

– Caterham i Marussia choć to wielka niewiadoma, powinni utrzymać składy.

– Luiz Perez Sala powiedział wiosną, że w niedalekiej przyszłości zmieni nazwę zespołu na bardziej hiszpańską, więc (wersja optymistyczna) zmieni także skład na hiszpański, co mogło by potwierdzać udziały Closa w sesjach treningowych…

Co o tym sądzicie?