Dyrektywa w sprawie map już w siedzibach zespołów

Według informacji, do których udało mi się dotrzeć FIA wczesnym popołudniem przesłała dyrektywę techniczną, dotyczącą map jednostek napędowych, do zespołów. Według ustaleń dokonanych podczas poniedziałkowego spotkania w Londynie, praktyki zastosowane przez zespół Red Bulla mają być w dalszej części sezonu zakazane.

[16:40] Znane są już zapisy najnowszej notki przesłanej zespołom. FIA, aby zamknąć dziurę w przepisach poprosiła w najnowszej Dyrektywie Technicznej każdy z zespołów, aby wskazała jedną z map używanych w pierwszych czterech wyścigach sezonu jako mapę wyjściową. Nowe przepisy mówią, że powyżej 6000 obrotów maksymalny moment obrotowy nie może różnić się bardziej niż +/- 2% od mapy wyjściowej, a kąt zapłonu nie może odbiegać od wartości odniesienia o +/- 2,5%.

Więcej szczegółów wkrótce…