FIA: Otwory w podłodze RB8 nielegalne

Zgodnie z przewidywaniami FIA bez zbędnej zwłoki odniosła się do niezgodności w podłodze Red Bulla, zasygnalizowanymi w Monako przez konkurencyjne zespoły. Według informacji przekazanych przez Mata Coch’a, wczoraj późnym wieczorem zespoły otrzymały od federacji notatkę, zawierającą wyjaśnienie sytuacji.

“Following on from a number of discussions in Monaco, during which it became clear that certain misunderstandings existed, we feel it would be helpful to make our position clear with respect to the presence of a fully enclosed hole in any surface lying on the step plane.

It has been argued that, as it is not explicitly stated that fully enclosed holes cannot be located in a surface lying on the step plane rearward of a line 450mm forward from the rear face of the cockpit template, then they may be located in such areas.

We disagree with this view and consider it implicit that fully enclosed holes may not be located there. If they were permitted the opening part of the second paragraph of Article 3.12.5 (which was added to the regulations at the same time as Articles 3.12.9 and 3.12.10 for 2011) would be superfluous.

Ferrari, McLaren, Mercedes oraz Lotus pewnie się tym zbytnio nie przejmą, ale Red Bull będzie zmuszony zrezygnować z otworów w podłodze i na przygotowanie stosownych zmian ma niespełna tydzień.