Koniec zadzierania nosa

Jedną z podstawowych zmian w regulaminie technicznym na sezon 2012 jest ograniczenie maksymalnej wysokości nosa do 550 milimetrów. Pojawia się bardzo wiele głosów, że z tego powodu przyszłoroczne bolidy będą wyglądać dość pokracznie. Oprócz względów estetycznych pozostaje jeszcze kwestia wpływu nowych regulacji na osiągi poszczególnych bolidów. Wyżej zawieszony nos pozwalał wtłoczyć więcej powietrza pod podłogę, co z kolei przekładało się na lepszy docisk.

Jeden z użytkowników forum f1technical.net przygotował genialną grafikę, prezentującą jak mocno poszczególne zespoły będą zmuszone do obniżenia nosa w stosunku do zeszłorocznych konstrukcji. Na zdjęcia bolidów została nałożona maska, będąca fragmentem szkicu udostępnionego przez Craiga Scarborough.

Grafika przygotowana przez użytkownika forum f1technical.net

Z zaprezentowanych bolidów jedynie McLaren nie będzie musiał zbyt mocno ciąć przodu, reszta wymaga dość sporej poprawki. Czy w tej sytuacji zespół z Woking może mieć lekką przewagę nad konkurencją? Jestem bardzo ciekaw Waszych opinii.