Warto wiedzieć

Dzisiejsze “warto wiedzieć” będzie krótsze niż zwykle i nie tracąc czasu zaczynam od najważniejszej wiadomości dnia. Perez jest w jednym kawałku i kilka minut temu, za pośrednictwem twittera podziękował swoim fanom za wsparcie.

Wiadomość dla kibiców (źródło: @checoperez17)

Sympatyczny Meksykanin najbliższą noc spędzi w szpitalu i na pewno nie weźmie udziału w jutrzejszym wyścigu. Wstrząs mózgu i zwichnięcie uda to jedyne obrażenia kierowcy, który z bardzo dużą prędkością uderzył w barierę ochronną podczas trzeciej części kwalifikacji. Początkowo sugerowano, że Pereza w wyścigu może zastąpić kierowca rezerwowy zespołu Sauber, Esteban Gutierrez. Jednak przepisy jasno mówią, że kierowca może wziąć udział w wyścigu, jeśli uczestniczył w choćby jednym wolnym treningu. Z tego powodu Sauber będzie jutro reprezentowany tylko przez Kobayashiego.

Przyczyna? Zespół póki co wyklucza awarię i widząc to, co działo się wcześniej na torze i czytając opinie innych kierowców ten trop raczej odpada. Miejsce, w którym również Rosberg był w sporych opałach, jest bardzo nierówne. Na nieszczęście po szybkim tunelu trzeba tam sporo dohamować. Jutro kierowcy będą musieli bardzo uważać, szczególnie na pierwszych okrążeniach kiedy samochód będzie mocno obciążony paliwem.

Dane toru w Monako:

Ilość okrążęń: 78
Długość toru: 3.340 km
Dystans wyścigu: 260.520 km (najkrótszy wyścig w kalendarzu)
Rekord okrążenia: 1:14.439 – Michael Schumacher (2004)
Zeszłoroczny zwycięzca: Mark Webberc

Mapa toru z zaznaczoną strefą DRS:

Strefa DRS dla toru w Monako

Zespoły na torze ulicznym w Monako mają do dyspozycji opony wykonane z super miękkiej (czerwone) oraz miękkiej mieszanki (żółte). Przed rozpoczęciem weekendu firma Pirelli nieco podgrzała atmosferę podając, że super miękka opona, która debiutuje, wytrzyma około dziesięć okrążeń. Rzeczywistość okazała się zgoła odmienna. Już wczoraj Hamilton powiedział, że czerwona pozwoli przejechać dwadzieścia kółek, a żółta nawet trzydzieści. To może zepsuć nam jutro zabawę, bo będziemy prawdopodobnie świadkami jedynie dwóch zmian opon.

Układ na stracie jutrzejszego wyścigu będzie się nieco różnił od wyników kwalifikacji. Hamilton otrzymał karę za ścięcie szykany i z siódmego pola został przesunięty na dziewiąte. Mimo wszystko myślę, że Lewis będzie jutro jednym z wyróżniających się kierowców. Na starcie ustawią się również oba samochody zespołu HRT, który otrzymał od FIA pozwolenie na start mimo, że żaden z kierowców nie przejechał dzisiaj pomiarowego kołka.

Wam też tak brakuje Roberta na torze w Monako?