Kickdown

Tytułowy kickdown to “nowy” sposób aktywacji systemu KERS. Do tej pory wszystkie zespoły korzystały z przycisku umieszczonego na kierownicy. Jednak gąszcz klawiszy, którymi kierowcy muszą w tym sezonie operować sprawił, że cały czas szukano lepszego rozwiązania. Z pomocą inżynierom przyszedł “pomysłowy Nick”, który po dołączeniu do zespołu Renault zasugerował, aby aktywacja systemu KERS odbywała się przez mocne wciśnięcie pedału gazu. Takie rozwiązanie stosowane było w zespole BMW przy systemie kontroli trakcji. Kiedy przepustnica jest maksymalnie otwarta wystarczy, że kierowca położy dodatkowy nacisk na pedał znajdujący się po prawej stronie i moc zmagazynowana w bateriach powędruje na tylną oś.

Heidfeld posunął swoim inżynierom pomysł wykorzystania kickdown

Po Renault kolejne zespoły wprowadzają podobne rozwiązanie. Czyżby kickdown był jedną z głównych przyczyn tak solidnych startów kierowców Renault w pierwszych wyścigach sezonu? Póki co brak jest konkretnych wyliczeń, jakie korzyści daje zastosowanie kickdown w stosunku do przycisku, ale z punktu widzenia kierowcy jest to spore ułatwienie.