TFL – ODCINEK 9

Kolejny niesamowity odcinek The Flying Lap za sprawą Willema Toet i Craiga Scarborough. Ten pierwszy pracował w takich zespołach jak Benetton, Ferrari, BAR, Sauber a tego drugiego chyba nie muszę specjalnie przedstawiać.



Najważniejsze wątki:

– McLaren testował co najmniej trzy różne systemy wydechowe (dwa opisałem tutaj…)

– Wysoka płetwa stosowana przez zespół Ferrari podczas testów służy do mierzenia szybkości przepływu powietrza. Sensor jest umieszczony tak wysoko aby wyeliminować zaburzenia przepływu powodowane przez sam bolid. Dane te są potrzebne do prowadzenia testów w tunelu aerodynamicznym.

– CFD jest wykorzystywane przez duże zespoły jedynie do symulacji zachowania mniejszych elementów. Testowanie całego samochodu odbywa się w tunelu oraz na torze.

– Podwójna podłoga Toro Rosso (opisana tutaj…) ma jedną słabość. Powietrze na styku dwóch powierzchni zostaje mocno spowolnione co może powodować jego niską prędkość w momencie kiedy dotrze do tylnej sekcji samochodu. Prawdopodobnie aby zminimalizować te straty zespół zdecydował się wykorzystać gazy wylotowe aby go przyśpieszyć.

Będę wdzięczny jeśli ktoś zamieści tłumaczenie najważniejszych kwestii w komentarzach. Można również wysłać na maila f1talks.pl@gmail.com to zamieszczę pod filmem.

Autorem obrazka, który bardzo przypadł mi do gustu i promuje ten wpis jest @GoblinFox.